hampusmamma

Alla inlägg under oktober 2010

Av Anki Paulsson - 22 oktober 2010 10:22

  


Hade svårt att sova inatt så jag var upp och tog en nattmacka med oboy :)

Höll på att sätta ihalsen när jag tittade ut och såg vitt i träden och på backen.

Grrr, inte det oxå tänkte jag..

Snön ligger fortfarande kvar, men hoppas verkligen att den försvnner snart.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Annars har morgonen varit mysig. Mitt gotroll har krypit runt och utforskat varenda hörn på nedervåningen :)

Han försökte oxå resa sig mot soffan.'

Men det gck inte så bra. Snart så kan han väl det oxå antar jag.

Händer så himla mkt med utvecklingen nu att man bara gapar.


idag ska familjen åka ut och luncha ihop.

Det blir schnitzel, stekt potatis (mumma)

Så mysigt att maken är ledig idag och frisk..Så nu ska vi ha fredagsmyyyyyyyyyyyys!!


  

Av Anki Paulsson - 21 oktober 2010 18:44

Lovar att detta blir det sista nlägg om min gnällge som på ett tag :)

Men börjar snart undra om det är mig det är fel på.

Kan ju vara så att jag är bortskämd med ett annars så snällt barn men , men

Mitt tålamod är snart slut...

Man har känslor fast man är mamma oxå, och man är människa.

Önskar att den lille kunde fatta det.

Det är bara han hela tiden..Full uppmärksamhet och gnäll och skrik dagarna i ända. Ok, vet att han har fått en massa tänder, men ändå.

Ska det vara ett sånt helvete med alla 20 tänder, då vet inte jag vart jag tar vägen .

VILL HA TILLBAKA MITT CHARMTROLL NUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!


Är så trött i huvudet på detta skrik så jag spyr. Hör det fast han är tyst.


Just nu tror jag att han ligger otrolgt efter med sömnen, så jag ska försöka vända den så fort jag kan.

Säger inget om man inte har rutiner, men vi har verkligen rutiner, men just nu går det bara inte att följa dem..


tack ni som orkat läsa hit.

Önskar jag kunde blogga om ngt roligare.

Saknar verklgen tiden jag hade tillsammans med min son innan detta helvete bröt ut.


  

Av Anki Paulsson - 21 oktober 2010 14:00

  


  


Lite lek med psp medans plutten sover.

Avkopplande och bra för hjärnan

Av Anki Paulsson - 21 oktober 2010 09:50

Hua, vad kallt det är idag.

Jag som alltid längtar till vintern, för jag tycker vanligtvis att den är mysig.

Men det känns som om jag fick nog av den förra.

Har ju hört att det ska bli den kallaste vintern på 1000 år.

Hemska tanke..

Förra vintern gick ju an eftersom jag var hemma med plutten. Man kunde ju välja om man skulle ut eller inte. Men denna måste jag till jobbet :((


  

Nu ska jag umgås lite med min son.

Av Anki Paulsson - 20 oktober 2010 18:14

  


Idag har vi vågat oss ut på lite större utflykter igen :))

Har varit på stan och fikat och shopat idag.

Skulle ju köpa ett par byxor, men hittade lite till ;)

  

Men det är verkligen bristvara på kläder här nu. Och hittils har H kunnat ha varje storlek ca 1 mån över tiden så att säga. (förrutom byxor då)

Hör ni vad jag ursäktar mig *skratt*

ja, ja, den stickade tröjan är supersöt tycker jag.

Den är i storlek 86 så den kommer han kunna ha hela vintern.


För övrigt jobbar maken kväll, plutten sover och jag ska äta potatisgratäng, fläskfile och avnjuta ett glas rött. Det har jag förtjänat efter dessa hårda dagar tycker jag.

Sen är det ju lillördag idag oxå :)

  

Finns en till som njuter av att det är lillördag idag.

Det är min norska skönhet som vilar sin skönhetssömn


Av Anki Paulsson - 20 oktober 2010 13:50

  

det borde vara skottpengar på försäkringskassan.

är glad att jag sluppit ha så mkt att göra med dem tidigare och att jag förhoppningsvis slipper ha så mkt att göra med dem i framtiden....


Först är jag förbannad på att jag inte har fått rätt information om hur man kan mixtra med föräldraledighetsdagarna så att de räcker lite längre. Nu kommer jag att få leva fattigare än en kyrkråtta.

Ok, lite upp till mig kanske att ta reda på, men men jag upplever att de ha gett mig fel info...


Men nu till det värsta....


Jag har gått upp i lön den från och med den 15 mars 2010, men avtalet blev inte klart förrän den 23 augusti 2010. Detta lönepåslag har tagit ovanligt lång tid.

Nu ska jag ju ha detta belopp retroaktivt, men vet ni vad försäkringskassan har för regler????

Jag får inte retroaktivt från den 15/3 utan från den 23/8 då avtalet skrevs under...Helt sjukt. För hade jag jobbat skulle jag ju ha fått från den 15/3.

Är så förbannad att jag kokar snart över detta.

MEN SKAFFA BARN SKA MAN!!!


Om det nu är ngn som har orkat läsa ända hit så tackar jag hjärtligt för det :))


Känns som om allt går emot mig just nu.

Av Anki Paulsson - 20 oktober 2010 13:42

Kommer tillbaka fortare än vad jag kunnat ana. Natten inatt var kanon. Behövde bara kliva upp en gång för att stoppa i nappen.

På förmiddagen sov plutten i 2,5 timme och sen var han sitt rätta jag igen *skönt*

Men antar att det kommer ta några dagar med mkt sömn nu innan han kommer ikapp, men det får det vara värt.


Hampus har krypit omkring som en galning idag och skrattat.

Min goa unge. Äntligen börjar jag känna igen honom igen.

Hoppas nu verkligen att det håller i sig nu bara.


Idag ska vi ner till stan och handla ett par byxor till honom och fika lite..

Får försöka hålla mig från att köpa mer kläder nu, för jag har ju beställt en massa på nätet oxå. Så himla skoj att köpa kläder och saker till honom.


Återkommer ikväll med en uppdatering!


  

Av Anki Paulsson - 19 oktober 2010 21:36


Är för trött för att blogga känner jag...

Sömnbrist är smittsamt kan jag lova och min goplutt har smittat

sina föräldrar ordentligt :)))


Blir liksom inget att tillfära bloggen när det är så här just nu..

Så nu ska jag vila upp mig och försöka bli lite piggare, så återkommer jag så fort det känns bättre...


Längtar så att få kunna hitta på massa mysiga saker med plutten om dagarna..






  

Presentation

klocka

Ticker

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg
 Varje dag
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Väldigt sällan
 Kom just hit av en slump

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Min gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Länkar

Bloggar av mammor och gravida

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards