hampusmamma

Alla inlägg under oktober 2010

Av Anki Paulsson - 12 oktober 2010 20:35

        


Nu var det jättelänge sedan jag animerade tuber.

Ngn gång i maj 2009.

Tappade liksom lusten för psp när jag blev gravid.

Nu har lusten börjat komma tillbaka igen.

Men oj vad mkt man tappat.

Men det kanske är som att cykla *hihi*

Ja detta är lite av kvällens resultat av animerade tuber..


Det var lite från mig idag. Nu ska jag gosa ner mig i sängen och kika runt lite på nätet.

Ha de gott alla

Av Anki Paulsson - 11 oktober 2010 19:43

  

Igår var det ju det magiska datumet 10-10-10

Och min prins fyllde 10 månader :)

Hände inte så mkt här igår.

Passade på att rensa lite bland kläder som Hampus har vuxit ur.

Annars är det mest jagande av en krypande killa.

han är så go för han kryper och skrattar samtidigt. Man riktigt ser vilken frihetskänsla han tycker att det är..


Idag har vi varit på BVC för en 10 månaderskontroll allt såg bra ut (skönt)

Han vägde 11,2 kg och var 76 cm lång.

Han har verkligen skjutit i väg på längden min lille man...


Dagen idag har inte varit den bästa dagen för Hampus.

Det är tandsprickning på G.

Hoppas det är sista för en stund nu för han har fått 7 st på 2 månader..

Jobbigt för hela familjen , men mest synd om honom givetvis..


Kvällen har gått åt till att baka en paj tills min väninna kommer på besök.

Ska bli skönt att få surra lite med en vuxen nu.

Känner att det blir bara bäbis om dagarna.

Därför blir det mkt bäbissnack i bloggen oxå :))


Nu ska jag göra iordning lite te och titta på Ullared.

vet egentligen inte varför jag tittar på det för det är inte bra.

Ändå vill jag inte missa det.

Konstigt va?



Av Anki Paulsson - 9 oktober 2010 19:20



Idag har vi varit i Linköping mest hela dagen. Var tvungen att hitta lite höstkläder till Hampus och så. Hittade bla en jättefin fleesoverall på Åhlens till honom.

Saknar Åhlens här i stan för jag tycker att de har så mkt fint.

Allt från inredning till kläder.

maken köpte en radiostyrd bil till sonen. ja, liite tidigt är det kanske, men det värsta att han har ny hela 2 st radiostyrda bilar *fniss*

Undrar om det är pappa själv som är sugen *hehe*

Fast Hampus tycker att det är skoj att titta på när vi kör. Han flaxar med armarna av lycka. Sen är ju radion jättekul att pilla på för att inte tala om att få nafsa lite på antennen..


I morgon fyller Hampus 10 månade. HJÄLP säger jag om det.

STOPPA TIDEN!!!


Nu ska jag ta mig ett glas rött och mysa med maken.


återkommer imorgon igen!!  

Av Anki Paulsson - 9 oktober 2010 18:58

Senaste...
Låt du hörde: Waka waka

Film du såg: Minns ej. Hinner inte se film längre.
Mat du åt: Spaghetti med köttfärssås
Kram: Maken
Puss: Maken där oxå

Känslan: Lycklig över min familj

Resa: Var till linköping idag

Glädje: Hampus kryper omkring och är sååå duktig (som jag väntat på denna krypning)
Dröm: Att jag födde en liten syster till hampus 
Person du träffade: maken och sonen

Personen du pratade i telefon med: En väninna
Personen du fick sms av:
Samma väninna

Gången du åt 7-eleven korv: # veckor och en dag(näe har ingen aning faktiskt).
Gången du var utomhus: INyss
Gången hela din familj åt middag tillsammans:Igår fredag
Saken du köpte: En fleesoverall till sonen


Allmänt:
Ska bli skoj: Att träffa väninnan och käka paj och tjattra lite

Ska inte bli skoj att: Lämna plutten på dagis när den dagen kommer
Sparar till: Sonens sparkapital när han blir 18
Pålägg som gäller: Finns massor, men skinka är en favorit

Önskar att jag var bättre på: Inredning
Dagens dryck: Juice.
Vad saknar du: En videokamera

Tre band/artister: Manowar, metallica och Kizz.
Vad har du gjort idag: Haft en mysdag med familjen i Linköping

Brukar du svära mycket: Rätt ofta.
Hur tidigt stiger du upp: 8.15(då piprt världens sötaste väckarklocka från sitt sovrum och vill ha mat)

Vad ska du göra ikväll: Mysa med maken i soffan
Hur många timmar sover du per natt: Så olika , beror på sonen

Vad är det för veckodag: Lördag
Bästa saken som hände mig förra sommaren: Gick med plutten i magen
Favoritplagg i garderoben just nu: Mysbyxor och en top

Längd: 162 cm

Vikt: 63 kg

Byter gärna garderob med: Prinsessan madeleine

Byxa eller kjol: Kjol
Senast utlästa bok: Så överlever du ditt första år som mamma.
Mitt rum kan beskrivas som: kaos

Mig själv med tre ord (just nu): Små trött, glad och förväntansfull

Jag tränar: Barnvagnsrace varje dag i ur och skur 
Jag ville bli när jag var liten: Frisör eller polis


Av Anki Paulsson - 9 oktober 2010 09:54


Blir alltid så glad när jag hör denna låt.

Så skön melodi på ngt vis.

Av Anki Paulsson - 8 oktober 2010 21:18



Har fått en award utav kerstin. Blev så glad :)  

Ska avslöja 3 saker som ligger mig varmt om hjärtat...


1. Sonen, maken och min släkt och vänner och nätvänner

2. Barnvagnen. Älskar att gå på små utflykter med min son i den.

3. Vår SUV- den kan man komma ut på mkt skoj med


NU ska jag ju välja 5 st som jag ska ge denna till. Men jag har nyss startat bloggen så jag gör som så att jag låter de som vill få denna award :)

Av Anki Paulsson - 8 oktober 2010 20:05

     

 

 

 

Vad heter ditt barn?

 -Sven Mikael hampus Paulsson


När var du beräknad att föda?

-5 December, men han kom den 10 December


Hur lång tid tog förlossningen?

-13-14 timmar


Hur började din förlossning?

-Hade förvärkar på morgonen den 9/12. På kvällen kom de riktiga värkarna och slemproppen gick..


Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt?

-Vaginalt


Hur mycket var du öppen när du kom in?

-1 cm (hade ganska långt att åka så vi tog det säkra för det osäkra)


Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen?

- Dryga timmen


Blev det komplikationer?

 

-Näpp


Skrek du?

-Till en början, men upptäckte att jag fick mer kraft om jag höll käften *s*


Hur många var inne i förlossningsrummet?

-Maken och jag. Barnmorska och en uska

Tog du någon smärtlindring?

-Lustgas och epidural och morfin


Hade du en svår graviditet:

-Hade en fin och lätt graviditet. Det jobbigaste var att gå med magen!


Kan du tänka dig att skaffa fler barn?

-Njae, joo en till kanske jag vill ha


Har du fått några bristningar?

-Nopps, klarade mig som tur är från en enda bristning


Hur mycket gick du upp i vikt?

-13 kg


Hur blev ditt hår

-Tappade mycket hår när sonen var några månader


Hur gammal är barnet nu?

- 10 månder

Av Anki Paulsson - 8 oktober 2010 15:58

Är såless så jag spricker snart.

Har endast lyckats få lilleman att sova en halvtimme mitt på dagen.

Sen har han vägrat.

Han är trött som jag vet inte vad.

Åhhhhhhhhhhh, välkommen trevliga fredagskväll!!!!!



Presentation

klocka

Ticker

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg
 Varje dag
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Väldigt sällan
 Kom just hit av en slump

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Min gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Länkar

Bloggar av mammor och gravida

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards