hampusmamma

Alla inlägg under oktober 2010

Av Anki Paulsson - 8 oktober 2010 11:45


   Grrrr, ibland blir jag bara så less. Hampus vägrade sova sin fm lur idag :(

Så han sover nu istället. Det var den familjedagen det. Vi hinner inte göra så mkt nu sen utav dagen..


Känns så jobbigt nu när det ska strula var och varannan dag med sömnen på dagen.

Han har alltid varit som skalman innan.

Äter på bestämda tider och sover på bestämda tider. Och attans om man ruckar på dessa tider då förvandlas han till ett minimonster.


Men de perioder som tiderna funkar så är han världens snällaste bäbis..


Kanske jag som förstorar upp allting, men det är så skönt när vi har haft så fina rutiner innan bara.


Ja,ja inte mkt man kan göra ngt åt detta antar jag..



Ser mörkt ut med dagis oxå. Fullt på alla i januari när vi önskat plats, men i februari är de skyldiga att ge oss en tillfällig plats.

Känns inget vidare att han först ska vara på ett ställe och sen byta dagis efter en tid... Åhhh, jag vill inte lämna bort min prins så tidigt. Tycker att han är så liten ännu. Men blir tvungen. har inte råd att gå hemma längre tyvärr...


Näe, nu ska jag ta mig en kopp the och försöka bli på bättre humör.

Blir ju inte bättre av att sura..


Sen får vi hoppas att man kan ta med sig prinsen på nya äventyr :)))


Återkommer ikväll



Av Anki Paulsson - 7 oktober 2010 18:54

  


Idag trotsade sonen och jag vädret och gick ut i regnet. Det slutade efter ett tag så lite tur hade vi allt :))

Vi passade på att mata lite utsvultna gräsänder vid denna bänk.

Sen tog vi en promenad ner till stan.

Jag bara måste hitta lite höstkläder (ytterkläder) nu till Sonen, men finner inget som faller mig i smaken.

Så det blir till att surfar runt lite på nätet och se..


Annars har det inte hänt så mkt idag. Vi har mest myst inne framför kakelugnen och fortsatt med krypträningen.

Han börjar bli riktigt duktig måste jag säga..


Maken är borta ikväll och sonen sover. Så jag passar på att sitta vid datorn i godan ro. Unnar mig ett glas rött gör jag oxå för det tycker jag att jag förtjänar idag :)


   

Måste bara få visa en bild från ikväll. Så här fin blir man när man äter kvällsgröt och är trött. HAHA

Det var gröt ända upp i håret. Hampus äter annars ganska kladdfritt, men är man trött så är man...


Det var inte så mkt jag hade att tillföra i bloggen idag.

Imorgon ska vi ha en riktig familjedag då mannen är ledig.

Längtar redan...


Ha de gott alla!! 

Av Anki Paulsson - 7 oktober 2010 18:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anki Paulsson - 7 oktober 2010 10:00

 (vet att brillorna är väldigt smutsiga, men de sitter på i max några sekuner, sen far de in i munnen *hihi*)


Ja, idag är det riktigt höstväder.

Lite mysigt tycker jag, men samtidigt trist.

Jag vill verkligen ut med min son idag, så det får bli att ta på sig regnkläder.


Imorse fick jag sova till 8.15 innan motalaprinsen väckte mig (duktig kille)

Och nu sussar han förmiddagsluren..

Nu har han verkligen fått kläm på krypningen och mamma blir sådär barnsligt stolt:))

Så nu får vi försöka införskaffa lite barngrindar i helgen. Vi bor ju i ett hus med 3 våningar så det går åt lite grindar. Synd att de är så vansinnigt dyra bara.


Näe, nu ska jag ta lite frukost så återkommer jag ikväll så får vi se vad vi hittat på.





  

Av Anki Paulsson - 6 oktober 2010 21:19


Tror jag saknat att blogga lite.

Har liksom svårt att slita mig från datorn idag *hehe*


Maken jobbar kväll och sonen sussar sött.

Katterna är ute och ränner, men snart ska de väl komma in och äta och sova de med antar jag...


Jag måste försöka rensa min mail idag så jag kan ta kontakt med en grafikgrupp som jag är medlem i. Ska bli skoj att "tjöta" med tjejerna igen och göra grafik. Hoppas jag minns ngt av psp. Har ju inte gjort bilder sedan maj 2009.

Annars har jag god hjälp i grafikgruppen.


Hur som helst så känns det skoj att börja blogga igen.


Natti natti

  

Av Anki Paulsson - 6 oktober 2010 20:11


Idag har det inte varit en bra dag kan jag säga.

Vet inte om det är tänder som spökar igen, men sonen har haft svårt att sova på dagen och varit allmänt trött och grinig,

Efter mkt om och men lyckades jag få honom att somna 1,5 timme på eftermiddagen. Så kvällen gick att genomlida i alla fall.


Jag som hade tänkt att vi skulle göra lite skoj idag, men vi får rikta in oss på morgondagen istället.


Nu bara måste jag försöka plocka in lite disk i maskinen..Köket ser för jävligt ut på ren svenska...

Sen måste jag titta till min lilla prins. Har inte hört ett ljud från honom sedan han somnade. Han var nog helt slut den stackaren..


Tack och hej ....leverpastej  

Av Anki Paulsson - 6 oktober 2010 19:59
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

klocka

Ticker

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg
 Varje dag
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Väldigt sällan
 Kom just hit av en slump

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Min gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Länkar

Bloggar av mammor och gravida

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards