hampusmamma

Alla inlägg den 12 november 2010

Av Anki Paulsson - 12 november 2010 18:52

Nu sussar gossen och vi har nyss ätit schnitsel *mums*

Ett glas rött framför datorn stundar..

Nu är det min stund!! Sen ska jag hålla maken sällskap i soffan och fira in helgen. Inte fel det heller..


Vi tog en kortare biltur på em och uträttade lite ärenden och Hampus fick kolla på folk. Sägs ju att det ska bli fint i helgen så då ska jag bege mig ut på lite barnvagnspromenad igen.

Har varit för trött denna vecka..


Har fullt upp om dagarna att kolla prinsen. han ska stå 60% av sin vakna tid numera, men det går inte att lämna honom. Han är jätteduktig att ta sig upp i stående ställning och kan stå så ett tag, men sen faller han som en kägla.

Jag hoppas verkligen att han får bättre balans snart. Jag får inget gjort längre om dagarna :)

Men det är ju mysigt samtidigt med hans utveckling.

  

-------------------------------------------------------------------------------------------------

    

Känner att jag behöver en ny klänning i garderoben, men jag kan INTE bestämma mig.

De finns på lindex. Gissar att jag får sova på saken..


j

Av Anki Paulsson - 12 november 2010 10:13

Fjällbrynt Messmör – fyllt av naturlig energi
Fjällbrynt Messmör innehåller rikligt med kalcium, järn och vitaminer och har en låg fetthalt som
varierar mellan 2-6 procent, beroende av produkt. Hela 90 procent av kolhydraterna kommer från
mjölksocker, vilket naturligt ingår i vasslen som är den huvudsakliga ingrediensen i messmör.
Mjölksockret höjer blodsockerhalten väldigt långsamt och motverkar därför inte kroppens
fettförbränning som kolhydrater från raffinerat socker gör. Vassleproteinet stimulerar också kroppens
egen produktion av antioxidanter.

*Messmör är perfekt för den moderna familjen som vill leva ett aktivt liv! Det är snabbt och enkelt att

 använda och innehåller rikligt med viktiga ämnen som gör att vi får energi att orka med en dag fylld av

roliga aktiviteter.

  

Jag tävlar om ett paket från fjällbrynt hos Johanna o Leia.

Tävla här du också.


Av Anki Paulsson - 12 november 2010 09:39

Nu har vi haft 3 bra dagar. Så skönt. Efter måndagens utbrott var det precis som den gamle Hampus kom fram igen.

Jag har tom fått i honom den nyttiga gröten på morgonen i 2 dagar nu.

Nu kämpar vi med bitar i maten.

Han äter barnmaten med bitar och min mat som är väldigt mkt blöt o såsig.

Men ingen annan mat jag lagar :( Som typ paj, pannkaka, makaroner o köttbullar.

jag är övertygad om att det är konsistensen och inte smaken som avgör att han bara pillar ut maten.

Hur gör man?? Man kan ju inte låta honom pilla ut hela tiden, för då är han snart hungrig igen och vi sitter till bords igen...

Vet inte om jag ska köra lite blöt o såsig mat och lite torr mat efter..

Nu vill jag verkligen att detta ska fungera snart.

Kan ngn ge mig tålamod. För mitt är slut snart :))

  

(Bild lånad från google)


Just nu sussar prinsen (hoppas jag iaf)


Han är inte riktigt bra i den falska kruppen än.

Eller rosslet är nog så gott som borta, men snorig är han ännu.

Tycker att han borde vara bra nu, men det kanske tar sin lilla rund.

Vi får se hur han är på måndag...är det lika får jag väl ringa.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag köper maken schnitzel på väg hem från jobbet.

Mums...så slipper jag laga ngt ikväll iaf.

Tycker inte jag gör annat än står framför spisen nu för tiden.

Presentation

klocka

Ticker

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg
 Varje dag
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Väldigt sällan
 Kom just hit av en slump

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Min gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Länkar

Bloggar av mammor och gravida

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards