hampusmamma

Alla inlägg under november 2010

Av Anki Paulsson - 26 november 2010 20:19

Usch o fy så kallt vi har haft idag o kommer att ha med för den delen.

Vi var ut en sväng på em eftersom lite mat måste inhandlas igen.

Höll på att frysa ihjäl även fast jag bara gick till o från bilen..


Var även in i djuraffären då kissarna behövde lite helg-gott o leksaker.

Vi höll inte på att komma därifrån för hampus skulle bara titta och helst känna på akvariefiskarna. Han försökte verkligen få tag på dem genom glaset. Gulligt så det förslår *hihi*


Jag mår lite bättre i min förkylning, men jag går på ipren så jag ska orka vara mamma på heltid...  

H har haft en bra dag idag, så jag har verkligen kännt igen min lilla plutt igen :)

Han har mest tillbringat sin dag med sin favoritsyssla ATT STÅ. har även tagit några steg sidledes när han hållt i bordet..

Tränar varjedag på att vinka o klappa händerna, men ingen framgång där ännu.

Men frågar jag vart lampan är så tittar han på den :)




Av Anki Paulsson - 26 november 2010 11:11

Blev förkyld igår, men idag känner jag mig hängigare.

Går på ipren nu så jag orkar sköta min lillprins :)

Vi får väl se hur det går. Annars blir jag tvungen att ringa hem maken från jobbet, men hoppas verkligen inte att jag behöver det.

Han kommer ju hem strax innan 14 idag.


Inatt har prinsen larmat 2 ggr efter nappen.

han somnade ju som sakt strax innan 18 (dödstrött) och vaknade 8.40

Jag tycker inte att de 2 gångerna han vaknat för nappen åkt ut ska störa sömnen så mkt.

Han somnar ju om bums efter jag stoppat i nappen och lagt honom till rätta.

Vid 10.40 var han trött igen och jag la honom. han somnade bums då oxå.

Snacka om sömnbehov min lille kille har eller är det ngt annat.?

Hopplöst att ta upp detta med bvc igen, men ska försöka en sista gång.

Har inte fått tiden för  1 års kontrollen ännu. Jag tycker att man borde få den några veckor innan det är dags.

Ska bli intressant att se när skönheten vaknar. För nu kan han väl inte sova särskild länge med den sömnen i bagaget eller så kan han det!!


Själv försöker jag vila och kurera mig.

Det värsta med att ha barn tycker jag är att man inte kan vara sjuk själv.

Men det är väl så det är..

Hoppas förkylningen är en kortvarig sak.


  

Närbild på mitt hjärta.

Lite svårt är det ibland att knäppa kort på motalaprinsen *hihi*

Av Anki Paulsson - 25 november 2010 20:14

PiratballongerPirattallrikar

Dricksglas Pirat

Kakform pirat



Funderar på pluttens 1 års kalas.

kanske pirattema?!

Måste bestämma mig snart... Att man alltid ska vela såå *ler*

Av Anki Paulsson - 25 november 2010 19:53

  


Nu ska jag lägga mig.

Är helt slut efter dagen.

Sonen sov bara en timme under hela dagen och det har jag fått slita för kan jag lova. Måste bli ett slut på detta snart. Jag blir tokig..

Varför kan han inte sova som han ska??

Han somnar bums när man lägger honom för att sedan snart vakna och det går sällan att få honom att somna om då :(


Sen när han får sin bra period då sover han massor så då kan man inte göra så mkt skoj pga det.


Fast jobbigast av allt ät nog att han bara kan sova i sin säng!!


Han har lagt om sina rutiner många gånger tidigare, men har snabbt visat mig hur han vill ha det.

Men nu känns det som vi aldrig kommer fram till ngt som fungerar..


Det är så trist för han blir så trött på kvällen att vi får lägga honom tidigare o tidigare. jag börjar bli orolig om det är ngt som inte är som det ska.

Han är ju snart 1 år och behöver ca 16 tim sömn för att fungera.

Ska det verkligen vara så??


Av Anki Paulsson - 25 november 2010 14:49

Kaos är vad det är just nu...

Finns det ngt värre än trötta griniga ungar???

Återkommer när jag fått ngt liv igen

Av Anki Paulsson - 24 november 2010 19:17

  


Idag var familjen och handlade lite på maxi.

Gapar tomt här i kyl, frys och skafferi.

H bara älskar när vi går i affärer. Ögonen går i kors nästan när han ska hinna spana in allt på så kort tid som möjligt.


Efter handlingen tog vi en korv med bröd. H gapar som en fågelunge efter kkorvbrödet. Han verkligen älskar korvbröd *ler*


Annars har dagen varit lugn som vanligt. isande kallt ute så jag hade ingen lust att bege mig ut på äventyr.


  

Lillprinsen har röjt fram massor med grejor ikväll.

Därav oredan i bakgrunden *s*


Hampus har en minifläskläpp efter gårdagens fall, men han verkar inte lida av det iaf. *skönt*


Hár inte så mkt att tillföra bloggen så det får bli allt från mig idag...

Av Anki Paulsson - 24 november 2010 10:17

  

Jag är med och tävlar om namnnappar från namnnappen.se 

hos Dolce Bambini.

Var med och tävla här du oxå!


Av Anki Paulsson - 24 november 2010 10:03

  


Natten har varit lugn. Lillprinsen har bara gnytt ett par gånger vad jag vet.

Detta trodde jag inte när jag lade honom igår kväll kan jag säga.

Men tror det beror på att han inte skrek sig till söms.

För lägger man honom övertrött så blir det att springa upp måååånga gånger för att stoppa in nappen har jag märkt.


Nu sussar han sin fm lur igen..Vi får se hur länge den varar.


Han är som skalman min lille plutt. Man får INTE rucka på mat o  sovtider *fniss* .För då förvandlas charmtrollet till ett monster :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Dagen idag vet jag inte riktigt vad jag ska fylla med. Har ingen lust att traska ut i denna blåst. Det har iaf slutat att snöa.

Tror maken får skjutsa oss i em till affären.


Nu brinner kaminen och jag väntar på den goa värmen som kommer snart.

Maken fick höja pelletsen imorse för det var lite kallt här då..

Presentation

klocka

Ticker

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg
 Varje dag
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Väldigt sällan
 Kom just hit av en slump

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Min gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Länkar

Bloggar av mammor och gravida

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards