hampusmamma

Alla inlägg under november 2010

Av Anki Paulsson - 8 november 2010 09:18

Samma j*vla skrikfest idag igen..

Hampus vägrar äta gröt. Han blir gaaaalen så fort jag försöker mata honom med den. Vet ej vad jag ska ta mig till då han sedan länge ratar nappflaskan.

Igår kväll och imorse fick jag nog.

Jag gav honom min söta youghurt.

Den gick ner kan jag låva. Nu skiter jag i alla restruktioner vad BVC säger. Jag måste få i ungen mat...


Känns som att jag får igen allt nu bara för att jag har haft en så snäll och lättskött bebis i 8 mån.

Sen började helvetet på ren svenska.

Helvetet har pågått nu i snart 4 månader. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ.

Jag måste få ordning på detta nu för såhär kan vi inte ha det..


Nu lite om helgen.......

Lördagen var helt kanon.

hampus sov bra och var sitt rätta jag igen (ngt man inte ser allför ofta)

Han sken som en sol hela dagen och var mammas lilla charmör.

Jag kände mig dock trött så det fick bli en hemmadag i mysanda.


På eftermiddagen passade jag på att ta fram fingerfärg till Hampus för första gången.Och jag kan lova att det var uppskattat.

Det blev ett välbehövligt bad därefter.:)))


  


  


  


Nu ska jag passa på att vila lite innan skrikfesten börjar igen.

Just nu sover han ruset av sig.

Av Anki Paulsson - 7 november 2010 19:41

Är helt slut efter dagens skrikfest. Så jag uppdaterar bloggen imorgon ist.

Just nu är han billig, men vet att prinsen blir svindyr snart igen :))

Av Anki Paulsson - 5 november 2010 18:39

  

Har ropat in en overall på tradera i bävernylon.

Den är begagnad ,men ser som ny ut.

jag blev riktigt nöjd med den :)

Så nu ska jag bara hitta ett ombyte också.Den kanske blir ny, men de var så dyra så jag blev riktigt snål. Misstänker att Hampus kommer att dra 2 storlekar denna vinter....Så nu får snön och lylan komma bäst den vill (fast helst inte)


Annars har dagen förflutit tillsammans med familjen.Vi har varit på Mobilia i mantorp och handlat lite mat och så hittade jag en söt truck till Hampus.Klart killen måste ha en truck när pappa är truckförare.

Han gillade verkligen trucken. Han satt hela vägen hem och snurrade på hjulen *s*


Nu stundar fredagsmys med gottapåsen och maken..

Vi har varsinna så det blir helt perfekt *hihi*

Av Anki Paulsson - 4 november 2010 10:42

  

Har fått en award utav min namne och bloggvän Anki. Tack så mkt för den :)


Beautiful Blogger Awards regler:
- Som vinnare ska du kopiera in bilden i din blogg, för att visa att du har fått den.
- Tacka och länka tillbaka till den du fick priset av.
- Ge priset till 7 andra bloggsystrar/bröder och länka till dem.
- Skriva 7 intressanta saker om dig själv.

 

Dessa får en award utav mig:

Astrid

Gunilla

Johanna

Kerstin

 

7 saker om mig :

- Lever för min familj. Jag älskar dem sååå

-Har aldrig haft det bättre än nu när jag går hemma och är mammaledig. Så här skulle jag vilja ha det i många år till.

-Gillar att resa, men blir tyvärr inte så ofta eftersom maken är rena motsatsen.

-Pysslar mkt med mina kissar som är nästan som barn för mig de oxå :)

-Jag är en tidsoptimist ut i fingerspetsarna.

-älskar att shoppa och besöka nya affärer

-Är ngt av en slarvmaja, men jobbar på det för att bli bättre


Av Anki Paulsson - 3 november 2010 18:58

  

Hampus måste vara i ngt utvecklingssprång nu. För han är verkligen inte sig lik,.

Så här nära mellan skratt gråt eller ilska har jag aldrig upplevt. Sen verkar han ha blivit rädd för främlingar igen och är otroligt mammig.

"Tykänslig" som vi säger här på östgötaslätten :)

Visst han är inte riktigt kurant ännu, men det är ngt annat.....


Vi kom aldrig iväg till Lindex idag. Det blev bara en runda till affären.

Jag var för trött för att hänga på stan och H är ju inte riktigt frisk ännu.

Så jag siktar in mig att göra det imorgon ist. Annars får maken skjutsa mig på fredag då han är ledig.

Så myyysigt när han är 3 dagarsledig.

  

Nu stundar en god middag och lite mys med katterna framför tv:n.

Ska nog lägga mig tidigt ikväll oxå..

Ha de gott alla som kikar in här :)

Av Anki Paulsson - 3 november 2010 10:55

Inatt har lilleman sovit mkt bättre.Var bara upp en gång vid 2 och stoppade in nappen. Själv somnade jag vid 22 tiden (sköööönt)

Kanske bricanylen som börjar hjälpa Hampus. Han låter inte fullt lika rosslig längre, men fy så snorig han är.


Men det är lika med medicinen idag oxå. Han vil bara ha MEEEEEEER!Fy så arg han blir när han fått sin dos *hihi*

Så det är ingen konst att ge den precis.


Idag ska jag försöka bege mig till stan med honom. Måste på Lindex och köpa en snygg body...De har mkt snygga bodys nu, men får hålla lite i plånboken nu när man är mammaledig.


  

(bild lånad från lindex)


Blev bjuden på vinprovning den 19/11, men får tyvärr tacka nej för jag har inte råd nu.

men får köra igång och vara med när jag börjar jobba igen.

jag håller på att spara ihop så jag kan vara hemma en månad till med lilleman, så han får börja på dagis i februari.

FYYY, jag vill inte gå igenom detta.Har det såå bra hemma med honom.

Detta kommer att bli en jobbig tid när det blir dags, men gissar att det är många mammor som känner som mig.


Näe, nu ska jag käka lite lunch innan sonen vaknar..

-------------------------------------------------------------------------------------------------

  

På lindex hemsida kan man designa sin egen body och vara med och tävla. Detta blev mitt bidrag.

  

Designade en till i makens namn..

Denna blev ganska läcker tycker jag

Av Anki Paulsson - 2 november 2010 18:23

Blir så full i skratt när jag ska ge Hampus sin medicin.

Han verkligen älskar den :)

Han blir så förbannad när han fått sin dos :)

Var lite osmart imorse när jag skulle ge den för jag gav den efter halva grötportionen och sen trodde jag att han skulle ta resten, men ack så jag bedrog mig. han blev förbannad och vägrade att ta mer gröt :)ja,ja så på middagen tänkte jag vara smartare så jag gav honom den 1 timme innan det var dags för mat. Men samma resultat då oxå. kvällens dos får vi väl se hur det går med den.Men misstänker att han vill ha mer *fniss*

han är fortfarande rosslig och snorig, men tycker att det har lättat ngt..


Idag har jag haft besök av väninna T . Så skoj att ses eftersom det var några veckor sedan nu. Annars har det inte hänt så mkt här.

maken jobbar kväll denna vecka. Men han är ju ledig på fredag så familjen får 3 dagar ihop iaf..

Av Anki Paulsson - 1 november 2010 20:00

Minns detta som igår...

Det är inte klokt vad mkt det hänt på ca 10 månader...



Mina två pöjkar för snart 11 månader sedan..............  


Näe, nu måste jag slita mig från  datorn och göra kväll.

Gissar att jag får gå upp och hjälpa chefen,lillprinsen,lilleman etc

Än så länge sover han iaf

Presentation

klocka

Ticker

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg
 Varje dag
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Väldigt sällan
 Kom just hit av en slump

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Min gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Länkar

Bloggar av mammor och gravida

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards