hampusmamma

Alla inlägg den 17 juli 2011

Av Anki Paulsson - 17 juli 2011 19:19

  Idag har vi haft en mor o son dag.

Hampus har varit näst intill sig lik igen *lycklig*

Tror jag såg ytterligare en kindtand ikväll som är på G upp :)

Säkert därför han har varit så jobbig.

Alla andra gånger har det ju varit tänder.

Nog om detta nu...


Vi trotsade vädret och åkte på en cykeltur.

Som tur var så var det upphåll lite längre än vad som lovats enligt vädret.


Vi for ner till hamnen och kikade på lite båtar och bilar..

    Där var det loppis idag..

For sedan till stadsparken och kollade på alla vackra blommor och fontänen.

Hampus hade kunnat stannat där länge kan jag lova..


Vi avslutade vår lilla tripp på lekparken.

Tyvärr kunde jag inte knäppa några kort där för det var för joxigt att släpa med sig systemkameran och hålla ordning på sonen samtidigt.

Men det märktes på prinsen att han tyckte det var extra skoj på lekparken nu när han kan gå :)

Liiite sur blev han när regnet kom och vi blev tvugna att cykla hem.


Kvällen har varit lugn och mysig.

Hoppas detta håller i sig nu bara.

        

Av Anki Paulsson - 17 juli 2011 12:14

Gårdagen var nog en av de jobbigaste jag upplevt som mamma tror jag.

Kan inte säga att han skriker/blir arg konstant, men minsta lilla motgång blir han helt rosenrasande.

Jag tänkte vara lite smart så vi tog en promenad till lekpaken.

Ngt som lillprinsen älskar, men inte ens där gick det bra *suck*

Lovar att jag blir GALEN här hemma snart om det inte vänder.


Det lustiga är att kvällarna går bra. (inte efter vistelse på dagis då, men annars)

Både fredag o lördag kväll kom gamla hederliga Hampus fram.

Vet att detta vänder, men det är en liten tröst just nu.

Ska erkänna att jag inte längtar till min 4 veckors semester just nu.

Bara att hålla tummar o tår att det har vänt då :)


  Majskrokar och juice går alltid hem som fika *fniss*


Idag ska jag trotsa vädret och fara ut på en cykeltur med sonen.

Hatar uttrycket "det finns inget dåligt väder , bara dåliga kläder"

Men idag ska jag ´leva efter det.

Vi får se vart vi hamnar helt enkelt.


I övrigt så går Hampus riktigt bra nu. Några små fall på rumpan blir det, men han slår sig inte iaf.


Har egentligen inte så mkt att tillföra bloggen när det är som det är här hemma.

All tid går åt till att underhålla prinsen *suck*

Kanke fel att göra så, men orkar verkligen inte höra mer gnäll och skrik just nu. *blä, blä*

Jag varken orkar eller vill åka ut och hitta på saker just nu.

Finns ingen glädje i det när han bara är jobbig och trotsig.


Hoppas semestern blir bättre nu.


Jag kikar in till er mina bloggvänner ikväll när lillmonstret sover.

Hoppas ni haft en trevlig helg


bye bye


Presentation

klocka

Ticker

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg
 Varje dag
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Väldigt sällan
 Kom just hit av en slump

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Min gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Länkar

Bloggar av mammor och gravida

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards