hampusmamma

Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Förlåt för dålig uppdatering

Av Anki Paulsson - 31 juli 2011 00:05

Här hemma är det ömsom helt underbart och ömsom kaos.

Med andra ord skitjobbigt. Prinsen får härliga vredesutbrott så fort inte det går som han vill.

Men vissa dagar är lugna. Det är precis som jag har 2 söner i 1 som man säger så.

Himla konstigt att ibland kan man säga åt honom och tillrättavisa honom och han finner sig i det medans en annan gång brakar 3:dje världskriget ut.

Hur som så är detta skitjobbigt,,,,

Som tur är så går utbrotten snabbt över...

BVC har berättat att denna ålder som H är i nu så är detta vanligt.

De har ingen annat sätt att visa sitt missnöje på och kan inte kontrollera sin ilska ännu.

Men det hjälper föga som tröst när man är upp i det.

Är så vansinnigt trött på barnskrik just nu så jag vet inte vad.

Hjälper inte att skriken varar i några sekunder bara.

Men samtidigt är han så himla goo. För oftast så kommer han fram till mig och ger mig världens kram. Det är precis som han vet att han gjort fel.

Älskade unge, bli dig själv snart.

Tråkig läsning, men behöver skriva av mig känner jag...


Här följer en  uppdatering från måndag- lördag


Måndag

På måndagmorgon gick jag av mitt nattskift och såg fram emot en skön sovardag och sedan min kommande semester.

Skjutsade putten på dagis och hann sova ca 2 timmar.

Då ringer de och säger att han spytt massor. Det går tydligen magsjuka där.

Ok, hoppa upp på cykeln igen och cykla en halvtimme för att komma till sommardagiset. När jag träffar sonen ser han pigg ut och glad är jag för det.

Väl hemma får han sova ett par timmar. Sen vaknar mitt lilla matvrak och är vrålhungrig. Äter bra hela dagen/kvällen.

Är givetvis jätteglad att det inte var ngn magsjuka, men liiite besviken att jag inte fick min sömn.


Tisdag

Dödstrött..Sover så ofta jag får chansen


Onsdag

Fortfarande trött, men sonen och jag är en sväng till lekparken iaf.


Torsdag

En fika-träff med en kollega och vän (o hennes barnbarn)

Vi hann även med lite lek i stadsparken. Så skoj nu när hampus kan gå.

Allt blir så mkt lättare.


Fredag

Var och hälsade på mina svärföräldrar en sväng på förmiddagen.

Svärfar fick skjutsa hem mig, Hampus o cykeln för det ösregnade när vi skulle hem.


Lördag

Hemmamys med familjen. På eftermiddagen  for vi ut till borenshult och kikade på båtarna och matade fåglarna. Till lillprinsens stora lycka.

Vi mötte upp farbror U där (hampus farbror alltså)

De sista dagarna denna vecka har utbrotten inte varit så många iaf.

Hoppas den trenden håller i sig nu bara.

Men tror inte riktigt på det för H sov dåligt idag på dagen och ligger nu sedan en timme tillbaka och småpratar i sin säng. *suck*


  Hampus börjar själv kunna mata fåglarna nu   Som alltid ska han ha en egen bit av fåglarnas bröd. Gäller m.a.o att ta med färskt bröd.  

En utav våra matgäster

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Paulsson - 25 november 2011 12:29


nu bloggar jag från datorn.. Nu har jag plötsligt fältet där man kan ladda upp bilder. Det verkar som om man inte kan se det i ipaden. Trist i sådana fall. För det hade varit smidigt att kunna blogga från den.   År det ngn som vet om det är...

Av Anki Paulsson - 25 november 2011 11:18

Nu gör jag ett nytt försök att blogga. Ska erkänna att lusten för bloggen har varit lika med noll. Funderar på att avsluta denna blogg å starta en ny. Börja om på ny kula helt enkelt. Nu skulle jag vilja lägga in en bild på sonen här, men det g...

Av Anki Paulsson - 31 augusti 2011 22:22


Lovar att försöka ta tag i bloggandet på allvar igen. Händer massor med saker här, men jag saknar liksom inspiration för bloggandet. Lite synd eftersom syftet med denna blogg är att ha den som en dagbok, men men imorgon är en annan dag så då förs...

Av Anki Paulsson - 31 augusti 2011 21:59


Vet att jag är lite av en slarvmaja ibland, men saker som plötsligt är borta (och som jag med all säkerhet vet att de ligger någonstans i hemmet)..brukar ju som i regel ALLTID komma fram efter en tid. Jag brukar tänka att slutar jag leta så dyker de ...

Av Anki Paulsson - 27 augusti 2011 12:49

Jag har inte orkat med bloggen den sista tiden. Inte heller bilddagboken. Min prins håller på att få en till kindtand och har det jättejobbigt. Jag likaså kan man kanske säga... Han skriker och har sig från morgon till kväll. Det är precis so...

Presentation

klocka

Ticker

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg
 Varje dag
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Väldigt sällan
 Kom just hit av en slump

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Min gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Länkar

Bloggar av mammor och gravida

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards