hampusmamma

Alla inlägg den 22 november 2010

Av Anki Paulsson - 22 november 2010 19:34

  

Jag tycker att det är ett under att maken litar på mig att ta hand om vår son.

För så virrig som jag blivit sedan jag blev mamma.

men konstigt nog så drabbar virrigheten aldrig sonen.

Är väl kanske så att all fokus ligger på honom.

Men nu är han snart 1 år så jag tycker att det borde bli lite annat.

men var ju iofs lite virrig o tankspridd långt innan jag blev mamma.


Ja, det var lite onödigt vetande o tankar från mig.

Nu ska jag lägga mig i soffan o invänta Böda Camping.

Ett program jag INTE vill missa :)


  

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Öppna förskolan eller bibblan imorgon?!

Snacka om problem man har!! *hihi*

Av Anki Paulsson - 22 november 2010 19:09

  


Om jag inte har beräknat helt fel så har vi haft 2 jobbiga dagar på 14 dagar.

Resterande dagar har prinsen var glad och så gott som skrikfri.

Som jag alltid har sagt. Får han sin sömn o mat så är han lugn och charmig.

Är en liten skalman över honom tycker jag.

han är ruggigt tidsbunden i mat och sömn. Och attans om mamma försöker skjuta på dessa tider *hihi*


Idag har jag varit och lunchat med en kollega, hennes dotter med 2 barn..

Jag tog med kameran men glömde fota naturligtvis.

Vi åt olika allihop, men hampus och jag delade på rödspätta, potatis och remouladsås (med räkor) Gissa vad lillprinsen gillade bäst..

Remouladsåsen såklart *hihi* Men allt gick i som vanligt.


Sen var det lite shoping på staden, men jag hittade inget speciellt.


När det var dags för hemfärd så blåste det och snöade på tvären, så jag ringde min personliga taxi (maken) Han kom och hemtade hem sin familj.

Gissa om det var värt mkt?!


Kvällen blev det lite lek med  sonen och nattning.

han var en mkt trött kille efter dagen kan jag lova.

För sova i vagn är ju helt omöjligt.

Man kan bara sova i sin spjälsäng.

Kollegans barnbarn på 4.5 år försökte t.o.m få H att somna i vagnen.

Hon var så himla gullig.

Hon sa til mig.

-Kolla kläder du så nattar jag Lampus!

(hon har alltid kallat honom för Lampus)


Konstigt nog var plutten lätt att lägga ikväll. Trots att vi slarvat med dagssömnen. Nu får vi hoppas på att han sover hela natten oxå.

Ni kan inte ana hur underbart det känns att han är sig själv igen. Och så pass länge...


Nu ska jag göra mig lite varma mackor. Jag blev inte mätt på middagen tydligen *suck*


Sköt om er alla!!!

Presentation

klocka

Ticker

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg
 Varje dag
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Väldigt sällan
 Kom just hit av en slump

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Min gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Länkar

Bloggar av mammor och gravida

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards